dilluns, 24 de juny del 2013

Activitats a realitzar pels alumnes de 4t d’ ESO que han de recuperar a setembre



OBLIGATÒRIES
  1. Quadernet d’activitats de reforç de les unitats treballades durant el curs. A consergeria podeu demanar-ne una còpia. Abans de disposar-vos a  realitzar les activitats de reforç repasseu les explicacions del llibre i practiqueu els exercicis que s’han fet a classe.
  2.  Lectura dels llibres pendents d’aprovar durant el curs. 
VOLUNTÀRIES

1.    Lectura. Tant si teniu els llibres aprovats com pendents seria molt convenient que en llegíreu algun altre dels proposats en aquesta llista. Feu un comentari de lectura i presenteu-lo el dia de l’examen.
Joc Brut. Manuel de Pedrolo. Edicions 62
L’estiu de l’anglés. Carme Riera. La butxaca
Els temps de les cireres. Montserrat Roig. Edicions 62
Mecanoscrit del segon origen. Manuel de Pedrolo. Edicions 62.
Vent d’Almansa.  Josep Franco, editorial Bromera.
Homes i ratolins. John Steinbeck. Edit. Vicens Vives
L’amic retrobat. Fred Uhlman. Columna jove
Solituds de l’Anna. ordi Sierra i Fabra. Ed. Bromera.
Les cartes d'Hèrcules Poirot. Jaume Fuster. Edicions 62
Abú Magrib. Manuel Molins . Editorial Bromera...

2.    Per reforçar l’expressió escrita,  quaderns Pràctiques de llengua de l’editorial Tàndem:

1.     Els pronoms febles
2.     Ortografia I
3.     Ortografia II
4.     Morfologia verbal


A setembre, en el mateix moment de l’examen de valencià, presenteu tots el treballs que heu realitzat. La seua correcta realització serà avaluada positivament.

ESQUEMA DE COMENTARI DEL LLIBRE DE LECTURA

Autor/a: vida i obra. També pots comentar l’època en la qual va viure o hi viu.
Tema: principal i secundaris.
Argument: resum de quinze o vint línies màxim.
Estructura: parts de l’obra ( estructura interna)
Narrador: tipus.
Personatges:descripció i evolució dels personatges principals.
Espai i temps: escenaris, època d’ambientació, temps que transcorre, referències històriques , culturals, geogràfiques.
Gènere literari: Indica les característiques pròpies d’aquest gènere que  apareixen en l’obra que has llegit.
Nivell de llengua: registre lingüístic dels personatges (culte, estàndard, literari, col·loquial, vulgar).Varietats lingüístiques (dialectes diferents). Indica els  personatges.
Valoració personal: grau de dificultat, l’originalitat del tractament del tema i la seua actualitat, el profit per al lector, quins valors s’hi veuen representats...

Si teniu algun dubte, deixeu un escrit en l'apartat de comentaris d'aquest blog, tot identificant-vos, al llarg dels pròxims dies de juliol. Bon estiu a tots.