OBLIGATÒRIES
- Quadernet d’activitats de reforç de les unitats treballades durant el curs. A consergeria podeu demanar-ne una còpia. Abans de disposar-vos a realitzar les activitats de reforç repasseu les explicacions del llibre i practiqueu els exercicis que s’han fet a classe.
- Lectura dels llibres pendents d’aprovar durant el curs.
VOLUNTÀRIES
1.
Lectura. Tant si teniu els llibres
aprovats com pendents seria molt convenient que en llegíreu algun altre dels proposats
en aquesta llista. Feu un comentari de lectura i presenteu-lo el dia de
l’examen.
Joc Brut. Manuel de Pedrolo. Edicions 62
L’estiu de l’anglés. Carme Riera. La butxaca
Els temps de les cireres. Montserrat Roig.
Edicions 62
Mecanoscrit del
segon origen. Manuel de Pedrolo. Edicions 62.
Vent d’Almansa. Josep Franco, editorial Bromera.
Homes i ratolins. John Steinbeck. Edit.
Vicens Vives
L’amic retrobat. Fred Uhlman. Columna jove
Solituds de l’Anna. ordi Sierra i Fabra. Ed.
Bromera.
Les cartes
d'Hèrcules Poirot. Jaume Fuster. Edicions 62
Abú Magrib. Manuel Molins . Editorial Bromera...
2.
Per reforçar l’expressió
escrita, quaderns Pràctiques
de llengua de l’editorial Tàndem:
1.
Els pronoms febles
2.
Ortografia I
3.
Ortografia II
4.
Morfologia verbal
A setembre, en el mateix moment de l’examen de valencià, presenteu tots el
treballs que heu realitzat. La seua
correcta realització serà avaluada positivament.
ESQUEMA
DE COMENTARI DEL LLIBRE DE LECTURA
Autor/a:
vida
i obra. També pots comentar l’època en la qual va viure o hi viu.
Tema: principal i
secundaris.
Argument: resum de quinze o
vint línies màxim.
Estructura: parts de l’obra ( estructura interna)
Narrador: tipus.
Personatges:descripció i evolució dels
personatges principals.
Espai i temps: escenaris, època
d’ambientació, temps que transcorre, referències
històriques , culturals, geogràfiques.
Gènere literari:
Indica les característiques pròpies d’aquest gènere que apareixen en l’obra que has llegit.
Nivell de llengua: registre lingüístic dels
personatges (culte, estàndard, literari, col·loquial, vulgar).Varietats
lingüístiques (dialectes diferents). Indica els personatges.
Valoració
personal: grau de dificultat, l’originalitat del tractament del tema i la seua
actualitat, el profit per al lector, quins valors s’hi veuen representats...
Si teniu algun dubte, deixeu un escrit en l'apartat de comentaris d'aquest blog, tot identificant-vos, al llarg dels pròxims dies de juliol. Bon estiu a tots.
Si teniu algun dubte, deixeu un escrit en l'apartat de comentaris d'aquest blog, tot identificant-vos, al llarg dels pròxims dies de juliol. Bon estiu a tots.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada