En la classe d'avui us hem proposat de fer un mapa mental de les propietats textuals que apareixen explicades en tres pàgines del llibre de text. És una manera de posar ordre i mostrar les relacions que s'estableixen entre les idees, les definicions, les classificacions, les paraules clau, els exemples, etc., sempre des del nostre punt de vista. Comprovareu el proper dijous les semblances i diferències dels resultats.
Mentrestant, deixem ací un exemple de mapa mental elaborat amb la informació del llibre. Només és un model, no és el model únic que se'n podria elaborar. En parlem dijous.
dimarts, 27 de setembre del 2011
dimecres, 26 de gener del 2011
Els primers pòsters digitals o 'glogs' de l'alumnat
Fa goig comprovar l'interés i la facilitat com apreneu tots a manejar aquesta utilitat de crear pòsters digitals sobre un tema improvisat amb Edu.Glogster. Els tres primers 'glogs' que he vist anit i avui em semblen extraordinaris perquè heu inserit les aplicacions multimèdia que se us demanava en un temps rècord i estan molt ben dissenyats. Imagine que ajuda una mica el fet d'haver vist a classe alguns exemples de pòsters de companys d'ací i d'allà -els nordamericans- per a intentar superar-los. Enhorabona, Xavi, Rocío, Ferran i tota la colla. N'incruste els dos primers al blog com a 'prototips' per a inspirar als companys i les companyes en la realització dels seus treballs durant aquesta setmana.
Etiquetes de comentaris:
Pòsters digitals,
Utilitats 2.0
dilluns, 3 de gener del 2011
Quizzes o concursos de coneixements: Utilitats de la Web 2.0
Una altra manera de repassar, de crear i d'aprendre els continguts és utilitzar aquesta web que permet generar concursos de preguntes amb 4 respostes. Si el concursant s'inscriu, això possibilita entrar en el ranking de puntuació i es grava el nombre d'encerts amb el nom del concursant. És molt entretingut. Aquesta ferramenta l'aprendrem a usar les setmanes pròximes per traure-li suc als nostres aprenentatges sobre llengua i sobre les noves tecnologies. Per cert, encara que no hem vist moltes de les utilitats sobre les quals es pregunta en els quizzes següents, podríeu intentar respondre-les per tal que vegeu el funcionament del concurs. La primera està en anglés (fàcil), la segona en castellà i la tercera en valencià. Vos hi animeu a respondre? Si falleu la resposta, el programa us informa de la solució correcta i podreu recordar-la per a la segona participació.
- - - - -
- - - - -
Etiquetes de comentaris:
Concursos,
Utilitats 2.0
diumenge, 26 de desembre del 2010
Conferències breus i un relat digital
Passada ja la primera de les festes nadalenques hem rebut un Voki d'Empar, la professora substituta de 4t de Valencià, per tal d'encoratjar-nos a participar en l'audició i la valoració de les conferències que vau enregistrar els darrers dies de classe. A més hi ha una nova proposta que us faig perquè vegeu un relat digital curtet sobre el Nadal (Christmas 2.0) i respongueu algunes preguntes o en doneu la vostra opinió al fòrum de discussió del wiki de classe. L'audició i valoració de les conferències és un treball imprescindible aquests dies. Quant al relat digital en vídeo, és una presentació del recurs que més endavant aplicarem a classe, probablement durant la 3a avaluació. Si us animeu, els vostres comentaris seran molt benvinguts.
Etiquetes de comentaris:
Conferències breus,
opinió,
Relats digitals,
Voki
divendres, 1 d’octubre del 2010
La cohesió textual per mitjà dels connectors
En el pla de la producció escrita estem aquests dies abordant les propietats textuals. A la pàgina 16 l'exercici 6 ens proposa l'ús de diversos tipus de connectors per a produir en cinc línies (60 paraules) un escrit de caràcter més aviat expositiu, neutre, sobre quatre temes. El podeu realitzar a la llibreta o bé en els comentaris d'aquesta entrada de blog per tal que siga públic. En aquest darrer cas us proposem la tria d'un d'aquests dos temes: "Evolució de l'ordinador o del telèfon mòbil en els darrers anys" (useu connectors d'ordre principalment); també podeu triar aquest: "Comparació de la pràctica dels esports d'hivern amb els d'estiu" (connectors d'introducció d'un tema, d'emplificació i de contrast). No oblideu de revisar el text abans de publcar-lo ni de signar amb el nom i el grup la vostra participació. Bon capde.
divendres, 24 de setembre del 2010
"Amb el cor a Pequín"
El primer article de la unitat que abordem es titula "Si no et rendixes, pots", de Rosa Montero. Avui el llegirem. Tracta de la superació de l'ésser humà impedit per alguna disminució física, malgrat alguns entrebancs que troba. Diu Rosa: "...els Pistorius del món, que en són molts, aprenen a valorar el que tenen perquè saben molt bé el que els falta, i així es van construint dia rere dia una existència intensa, fructífera i raonablement feliç."Hi ha molts casos de superació personal malgrat les dificultats que la vida ens posa per davant -a això els psicòlegs hi diuen "resiliència"-. Entre els valencians se'n donen exemples com la xica que apareix en la foto: una valenciana de Sedaví que es dirigeix cap a Pequín per participar als Jocs Olímpics. La seua germana li ha escrit un emotiu comiat en el seu blog: "Amb el cor a Pequín". Us en recomane la lectura per completar més punts de vista sobre el tema. Finalment, us convide a deixar ací o allí una opinió vostra sobre l'exemple vital que suposen aquests casos i alhora podeu esmentar d'altres situacions que conegueu en el vostre cercle sobre la superació davant alguna adversitat (al voltant de 80 paraules) .
dijous, 18 de setembre del 2008
Per fi en 4t!
Ja tenia ganes de deixar-me caure per ací i quedar-me una temporada. M'ha fet il·lusió reveure de nou la majoria d'alumnes que tenia el curs passat a 3r. No sé si és un privilegi poder seguir amb ells un any més o "la confiança mata". Esperem que tot siga avantatges.En la primera sessió, a més de parlar una mica de lectures i pel·lis, i omplir una fitxeta de dades que preguntaven els coneixements o la familiaritat amb l'ordinador i l'Internet -per a què deu ser?- ens ha tocat escriure la moralitat o missatge d'un conte i el resum i comentari de la pel·li més xula que hem vist aquest estiu -seguint un model proposat. Quan he preguntat per a què servia l'exercici i com pensàveu que l'anava a corregir, la resposta unànim fou: "Per veure les faltes que fem". I si només fóra "per veure les faltes que ja no feu", o bé "per conéixer de vosaltres les pel·lis que no he pogut veure a l'estiu"? M'agrada, també, conéixer les vostres opinions.
I sobre les opinions, el text argumentatiu, girarà la primera unitat del llibre que encetem dilluns vinent. Demà, en la segona sessió, us passaré un article per a buidar-lo des de diversos angles. El publicarem en la pròxima entrada del bloc. Ara us deixe amb el conte "filosòfic" de nou. Seríeu capaços d'explicar al bloc -en l'apartat de comentari- quina ensenyança podeu extraure d'ell?
Les tres reixes
El jove deixeble d’un filòsof arriba a casa d’aquest i li diu:
–Escolta, mestre, un amic teu ha estat malparlant de tu amb malvolença...
–Espera! –l’interromp el filòsof–, ja has fet passar per les tres reixes allò que vols contar-me?
–Les tres reixes?
–Sí. La primera és la veritat. Estàs segur que allò que vols dir-me és absolutament cert?
–No. Ho vaig sentir comentar a uns veïns.
–Almenys ho deus haver fet passar per la segona reixa, que és la bondat. Això que desitges dir-me, és bo per a algú?
–No, en realitat no ho és. Al contrari.
–Ah, vaja! L’última reixa és la necessitat. És necessari fer-me saber això que tant t’inquieta?
–Si et dic la veritat, no.
–Aleshores...
dijous, 8 de maig del 2008
Viatge a Madrid de 4t
Organitzat per la professora Sara Puebla del Departament de Música, hem anat a Madrid a fer una intensíssima volta de dos dies. Ens hem allotjat en uns bungalows molt "aseats" de l'Escorial per anar a veure el Reina Sofia. Llàstima que acabaven de llevar l'exposició temporal de Picasso: ni tan sols hem pogut veure el Guernica. Però la breu visita ens ha permés contemplar quadres de Miró, Dalí, Juan Gris i el mateix Picasso entre d'altres. Després hem realitzat una visita en bus per la capi i a peu pel Palau i el Teatre Reial. A la nit hem anat al musical Hoy no me puedo levantar. A l'alumnat els ha encantat i alguns han amollat una llagrimeta al final a causa del personatge de Colate. El lendemà, o siga, avui, després d'un tranquil desdijuni, hem corregut sota la pluja al Monestir-Palau de l'Escorial. Després de dinar, hem visitat el Museu del Prado, mentre alguns anaven al Botànic o de compres, i finalment hem entrat en el museu de cera.
La veritat és que ho hem passat la mar de bé. Moltes visites s'han quedat curtes -quasi sempre anàvem "a ungla de cavall"- i ens han deixat ganes de tornar més a poc a poc a esta ciutat impressionant. Hi ha moltes anècdotes i sensacions boniques que ens agradarà contar-vos des de demà. Esperem rebre col·laboracions al bloc on relateu la vostra experiència. De moment, deixem ací unes imatges de record, però vosaltres heu fet moltes més fotos que molaria compartir. Ara toca continuar amb el curs, que ja queda poquet per acabar-lo. Animeu-vos, doncs, a contar coses ací o en la revista de l'insti. Fins al pròxim viatge, que ja sembla que comença a apuntar.
La veritat és que ho hem passat la mar de bé. Moltes visites s'han quedat curtes -quasi sempre anàvem "a ungla de cavall"- i ens han deixat ganes de tornar més a poc a poc a esta ciutat impressionant. Hi ha moltes anècdotes i sensacions boniques que ens agradarà contar-vos des de demà. Esperem rebre col·laboracions al bloc on relateu la vostra experiència. De moment, deixem ací unes imatges de record, però vosaltres heu fet moltes més fotos que molaria compartir. Ara toca continuar amb el curs, que ja queda poquet per acabar-lo. Animeu-vos, doncs, a contar coses ací o en la revista de l'insti. Fins al pròxim viatge, que ja sembla que comença a apuntar.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
